Patina Gold

Patina Gold

Guldpatina. Anvendelse af patina.

Guldpatina er en indvendig maling, med en bestemt, ret lys farve, som i lighed med gul guld. Som alle indvendige malerier sælges guldpatina i butikker, der sælger maling. Guldpatina er en tyk opløsning, der let fortyndes med opløsningsmidler nr. 746 og 747. Guldpatina kan fortyndes med benzin eller whitespirit. Guld patina normalt anvendes i små mængder, og produkterne er ikke malet guld patina helt, men kun dekoreret oven på andre farver, mindre slagtilfælde, striber og prikker, for at gøre den overflade, der skal belægges produkt karakteristisk effekt af antikken. Der er to måder at kombinere guld patina med andre malinger. Den første metode indebærer mindre slag af en guld patina over en mørk maling. For eksempel på sort eller mørk brun (chokolade) maling. Med denne metode forbliver selve objektet, som patinaen påføres, mørkt, men erhverver separate områder med en karakteristisk gylden glans. Det er især godt at anvende patina på ru overflader. Så tubercles toppe er gyldne, under påvirkning af en guld patina, og rummet mellem smilehuller fortsat en dyb mørk farve. Denne metode lægger vægt på overfladeaflastningen og dens tekstur. Giver produktet udseendet af en antik ting fra et dyrt metal, mørknet fra tid til anden, men gnides fra håndtryk i mange år. I den anden metode til påføring af guldpatina fremstilles patina på lysmaling. Bedst af alt på en lys hvid maling. Virkningen af ​​antikken viser sig tvivlsom, men i almindelighed er der tale om et lidt mærkeligt luksusprodukt. Guld patina på den samme hvide malingen påføres i små mængder, forsøger at understrege kanten, kanter eller skarpe side overfladestruktur artiklen, der skal dekoreres.

Teknikken til at anvende patina. Guldpatina kan anvendes på to fundamentalt forskellige måder. I det første tilfælde opløser du ikke guldpatina med nogen form for opløsningsmidler, men brug en tyk blanding direkte fra krukken. Kun en børste skal dyppes i en guldpatina bogstaveligt ved en millimeter. At der ville være et lille stykke guld patina på kvastet. Den videre teknik til anvendelse af patina er at smøre guldpatinaen med en næsten tør børste på den valgte overflade. I dette tilfælde vil du modtage som følge af at anvende patina karakteristiske bands, lidt ligner ridser. Når der er gjort patinas om hele emnet som helhed, vil det blive vist tårer ridset, flosset ved lange års brug, og hver bunden, ser det ud til, at gennem en enklere maling lurer guld. Det er for denne effekt at guldpatina er brugt. Og i arbejdet med en tør børste er teknikken til at anvende patina lavet. Så snart du forsøger at anvende en patina lidt tykkere, vil du straks se, hvordan denne dekorative effekt forsvinder. Produktet ophører med at være smukt og begynder at virke simpelthen dårligt farvet og plettet. I dette tilfælde kan produktet omhygges fuldstændigt og patina påføres igen under hensyntagen til tidligere fejl. For ikke at falde ind i denne situation og mestre teknikken til at anvende patina, er det bedre at øve lidt på noget, der ikke er ansvarligt, på et lille emne. Hvis du ikke kan lide at arbejde, når du anvender patina med en tør børste, kan du fortynde guldpatina med et opløsningsmiddel. Og prøv at påføre patinaen i en ret fortyndet tilstand ved at sætte penslen i den. Du får en lignende dekorativ effekt som i det første tilfælde. Men med denne teknik, anvender patina, guld patina mister sin glitter og drej kedelig "knæk", og visuel struktur, der ligner de falmede pletter. Hvilken teknik til at anvende patina er bedre, hver løser sig i henhold til sine æstetiske ideer. I sjældne tilfælde anvendes patina jævnt uden lumen og udeladelser som almindelig maling. Som følge af denne teknik til anvendelse af patina får du en gullig gylden overflade med en lys glans.

patina

patina for en simpel mand på gaden er det et eksotisk produkt. I byggemarkeder sælges der sædvanligvis specialfremstillede forbindelser under hensyntagen til husholdningsapplikationer, og det er meget forskelligt fra patina, som anvendes under produktionsbetingelser.

Hvorfor har vi brug for dette maling og lakmateriale? En patina er nødvendig for at give en dekorativ effekt, den såkaldte effekt af antikken. Ved anvendelse af patina skabes der et mørke i facadernes hjørner, i en række tilfælde fremhæves træets konsistens.

Der er to typer patina såvel som to typer pletter:

  • patina på opløsningsmidler
  • patina på vandet

På fabrikken er patina påført med en sprøjtepistol. Påfør patina oprindeligt tyndt lag på en stor overflade, og overskuddet fjernes.

Til patina efter påføring er let fjernet, har dette materiale oprindeligt en nedsat vedhæftning. Denne interessante ordadhæsion betyder vedhæftningen af ​​efterbehandlingsmaterialet til overfladen, på hvilket det påføres.

For at opnå mørke i hjørnerne, er patina undertiden lokalt påført med en sprøjtepistol med en stærkt indsnævret flamme.

Du kan prøve at anvende patina og børste, men det vil vise sig groft og ikke professionelt.

Nå patched patinaen, og hvordan man fjerner den. Fjernelse af overskydende patina normalt fremstillet af Scotch-Bright eller metaluld. Dette er en slags let slibende slibemateriale, som fjerner patinaen, men ikke ridse facadefladen.

Forresten, hvis du anvender et tykt lag af patina eller længe for at tørre patina, før du påfører lakken, er der sandsynlighed for svag adhæsion af den påførte lak over patina. Lak skal påføres patinaen for at rette det på facadefladen.

Glem ikke hvad der er adhæsion? Svag vedhæftning betyder, at lakken over tid vil skrælle sammen med patinaen. Resultatet vil ikke være dekorativt, men snarere disfiguring.

Dekorerer patina - vejen til decape

På meget porøst træ patina er ofte kun tilbage i porerne. Denne metode til dekoration kaldes decape, det vil sige at "fjerne hovedet" i en bogstavelig russisk oversættelse.

For bedre porøseparation behandles træ med stålbørster langs fibrene, denne teknik kaldes børstet. Velegnet til at brasse træet med porer i de tidlige, bløde lag, såsom eg, aske og mange eksotiske racer.

Når fyrret er skrabet, fjernes brede strimler af de tidlige lag af de årlige ringe. Ineffektiv brashing for sådanne racer: bøg, ahorn, pære, kirsebær, teak, oliventræ.

til fortynding af patina Særlige opløsningsmidler, acetone, ethyl eller isopropylalkohol anvendes på opløsningsmidler (når der anvendes alkohol eller acetone som opløsningsmiddel, skal det sikres, at de er rene.

Påfør patina i "våde - på våd" tilstand kan ikke, for da er det svært at rengøre det. Det er også tilrådeligt at påføre en patina tilstrækkelig tørblusser i ét pas på pistolen.

Mange patina toner produceres på opløsningsmidler: grundlæggende farver, træarter, guld. De kan blandes, samt tilføje nogle pletter.

Patenter på opløsningsmidler anbefales ikke til påføring på vandbaserede belægninger.

Patinaen af ​​metalliske farver (guld, sølv) skal filtreres før påføring.

Patina på vandet adskiller sig fra patina på opløsningsmidler med en stor tør rest, øget lysstyrke, opacitet (dvs. opacitet).

Ved grafisk fremhævning af tekstur opnås en lysere effekt med en vandopløselig patina. Tørretiden af ​​det vandopløselige patina er 30-40 minutter.

Der er flere patina farver på vandet, den neutrale version kan farves med de samme pigmentpastaer som vandlamperne.

LiveInternetLiveInternet

  • LIMBS (797)
  • Diverse nyttige (303)
  • Idéer (115)
  • Maleri, Tegning (88)
  • blomster på forskellige måder (82)
  • Broderi (78)
  • Imitation af blonder (77)
  • Decoupage (72)
  • Remaking (72)
  • modellering (69)
  • pap (62)
  • Papier-mache (23)
  • Craquelure, aldring (22)
  • fra affald (22)
  • Indretninger (22)
  • miniature (20)
  • Sko (18)
  • Hjemmelavede materialer (17)
  • På en gave (9)
  • Bijouterie, dekoratører (6)
  • macrame (6)
  • Ethno (1)
  • mosaik (1)
  • DESIGN (522)
  • ideer (173)
  • Boho (160)
  • vintage (107)
  • Dekoration til ferie (58)
  • shebbie chic (56)
  • IMPACT (400)
  • Hook (221)
  • Med eger (104)
  • Ornamenter (53)
  • Strikning + stof (22)
  • Børns (5)
  • Rooks af en kayochka (4)
  • Interesseret (317)
  • For at læse, se (126)
  • Rus (61)
  • Charms, stavas (48)
  • Slaviske helligdage, skikke (24)
  • Guds spil (16)
  • Brev, runer (13)
  • Yoga (12)
  • Lærende sprog (9)
  • Spinning (8)
  • Billeder (8)
  • tøj (5)
  • Vores tale (4)
  • Tegnefilm (2)
  • dukker (1)
  • MASTER-CLASS (312)
  • SEWING MACHINE (270)
  • ideer (252)
  • Dukker af en tilde (5)
  • Dukker legetøj (3)
  • TUNING OG WEALTH (188)
  • vævning (79)
  • vævning af aviser (46)
  • Vævning af tæpper, bælter. (36)
  • Pletches (13)
  • Perler (8)
  • Gulvmåtter (8)
  • Snor, fletninger (8)
  • Mandalas (5)
  • TIL GARDEN (152)
  • Lægemidler (59)
  • Idéer (45)
  • Have og indendørs græs og blomster (5)
  • vandlegemer (4)
  • COMPUTER, INTERNET (147)
  • til dagbogen (80)
  • websteder (28)
  • Software (10)
  • Trænere (10)
  • legetøj (2)
  • NØDVENDIG RÅDGIVNING (120)
  • Opskrifter - ikke bare mad (76)
  • tricks (18)
  • BAGGER (95)
  • PHOTOSHOP (70)
  • "The Pribluda" (12)
  • Fotografering (11)
  • Til fotobook (7)
  • HEALING MYSELF (68)
  • Bøger, magasiner, video (48)
  • REFERENCER (37)
  • Seliger (5)

-Søg efter dagbog

-Regelmæssige læsere

-udsendelser

Gilding og patina

Hvis du elsker den gamle effekt, luksus og gnist af guld i det indre - gå, denne offentliggørelse er for dig) Nedenfor finder du tre master classes på at dekorere loftet udløb skum: hjælp forgyldning Potala, akryl guld maling og med en patina effekt

Før du begynder at stifte bekendtskab med de ideer, dekoration og forgyldning Potala loftsplade til boligindretning, Jeg vil gerne gøre en lille, men meget behagelig sidespring om vores ferie, som ikke er langt fra) Hvis du endnu ikke har besluttet, om valget af land for hvile og rejse, jeg invitere du kigger på siderne på siden - portalen om børn og familie rekreation Kidpassage. Her finder du en masse nyttige og interessante oplysninger om feriesteder, hoteller og børnelejre. En af artiklerne vil fortælle dig om underholdningen i Tyrkiet, du vil finde ud af, hvilke attraktioner Antalya (Tyrkiet) er meget populær blandt turister. Dette websted hjælper dig med at beslutte dig om landets valg og plads til rekreation med børn, tag et kig)

Så lad os starte med dekorationsteknikken, som gør det muligt for enhver genstand at blive guld. Denne teknik, kaldet forgyldning, giver os mulighed for at skabe en slags metal på en hvilken som helst overflade ved at klæbe de fineste plader af metalfolie, der efterligner ædle metaller. I indretningen anvendes forgyldning som en måde at understrege de forskellige indretningselementer på møbler, billedrammer, dele af frisen, vaser, lysestager og andre genstande.

Guldblad i forskellige nuancer efterligner potalis lavet af bronzelegeringer, sølv fra aluminium. Potal er præsenteret i plader, arkudskæringer og også i form af krumplader af folie. For nylig er der kommet en ny type af sådanne materialer - den såkaldte flerfarvede potal. Disse nye materialer udvider markant mulighederne for at dekorere forskellige genstande og overflader med fuldhed, der viser ædelsten af ​​metal og dens karakteristiske glans, der skifter fra en varm skygge af guld til en kølig, måneagtig sølvfarve.

Rosette loft, lavet af skum, zadekorirovannaya under naturlig modellering af gips med forgyldningselementer.

1. Loftplade fra skumplast;

2. Akrylprimer fra Maimeri Gesso nr. 617;

3. Potal af lysguldfarve fra Maimeri;

4. Klæbende vand-akryl mordan;

6. Børste lavet af bløde syntetiske stoffer;

7. Et lille stykke blødt væv.

Først skal du forberede overfladen. At gøre ligheden udgangsstudsens af skummet dækker hele overfladen af ​​gips outlet acryl primer. I mit arbejde brugte jeg akrylprimer fra Maimeri Gesso nr. 617.

Jord påføres i 2 lag med et interval på 30 minutter mellem lagene for at sikre fuldstændig tørring. Også denne procedure er nødvendig for at forberede overfladen af ​​udløbet til limning af fragmenter.

Efter tørring af jorden med en blød børste skal klæbemidlet jævnt påføres. En vand-akryl mordan fra Maimeri No. 762 er meget velegnet til dette.

Klæbemiddel anvendes kun på de dele af udløbet, der vil blive dekoreret.

Efter mindst 20 minutter påføres den limede overflade med kalium ved hjælp af en meget blød børste. Tryk forsigtigt på pladen for at dække alle spor. Det er nødvendigt at helt dække hele overfladen, der skal forgyldes. Bare rolig, hvis arkene har tendens til at rive, er dette typisk for denne applikationsteknik. Træk arkene bedre forsigtigt til den forarbejdede overflade med en bred blød børste lavet af syntetik. Handling bør være meget omhyggeligt og omhyggeligt, fordi du allerede har pålagt guld, du ikke kan flytte eller rengøre uden deformation. Hvis du arbejder med plademateriale, skal det påføres, så du forsøger at dække så meget som muligt af overfladen.

Små dele gylder som regel stykker fra store plader. På den lukkede potaljuoverflade kan du gå et stykke blødt bomuldsstof, ikke stærkt pressende.

Således ligger pantalet tæt på bunden. Overskydende guld kan let fjernes fra en overflade, der ikke er limet med et par penselstrøg.

Rester af sved kan genanvendes.

Efter stabling, så dit arbejde ikke mørkner på overfladen, er det nødvendigt at anvende et beskyttende lag af lak. Til beskyttelse af guldbelægning anbefaler jeg at bruge shellac lak nr. 763 fra Maimeri.

Efter tørring af lakken, med en ren blød klud, skal du polere den forgyldte overflade.

Vi skærer kuglen ud af stikkontakten med en diameter, der er nødvendig for lysekronens bund. Vi sætter på bagsiden af ​​stikkontakten lim, lad det tørre i henhold til instruktionerne, og sæt forsigtigt stikket i loftet. Loft udløb er klar til at behage dig og overraskelse med sin pragt og storhed af dine gæster.

1. Plader af guldblad - gryderne har en meget fin struktur, de er næsten vægtløse. Derfor er det nødvendigt at arbejde med dem meget omhyggeligt og omhyggeligt, da selv uforsigtig vejrtrækning kan bære et blad fra din håndflade.

2. Svedtæpper bør ikke tages med hånden, da de holder sig til fingrene, der forbliver på huden. Til disse formål er det bedre at bruge bløde børster.

3. Dekoratører har som regel i deres børste en speciel børste til forgyldning, som de bruger fra et job til et andet. Denne børste bruges ikke længere til andre formål. Resterende i børstercrumbs af guld på ingen måde forstyrre det efterfølgende arbejde.

Vi har brug for: et loftstik af gips eller polyurethan. Tofasesystem af aerosoler, akrylmaling "guld olympisk", børste lavet af syntetik.

Master Class Pattern Effect Creation

Materialer anvendt: Materialer fra det italienske firma Maimeri, IDEA PATINA serien blev brugt i arbejdet:

Metal maling base №475 - bronze

Kemisk patina №712 (blå)

Primer primer til kemisk patina nr. 714

Patina maling og lak № 710 (bituminøs lak)

Beskyttende lak til kemisk patina № 715

Værktøj til arbejde: flad børste af blød syntetik, syntetisk rund pensel, svamp, papirservietter, handsker.

Dette trin anbefales til bedre vedhæftning af maling til overfladen. I dette arbejde er det ikke nødvendigt at anvende en speciel primer primer, du kan også bruge enhver vandbaseret primer eller akrylmaling af en passende farve

Jordbunden skal tørres godt.

2. Efter at overfladen er helt tør, fortsæt med at dekorere. Vi lægger hele overfladen på vores udgangsmetal-malingsbase.

Vi var nødt til at dække overfladen to gange med metallisk maling, fordi det første lag lå ujævnt.

Samtidig blev det andet lag kun påført efter, at den første frakke tørrede helt, det tog ca. 30 minutter. For bedre lakning af maling til det efterfølgende lag er det også muligt at gnide det første lag lidt med sandpapir - nul.

6. Den sidste fase af udsmykningen af ​​vores udløb blev fastsættelse at få effekten med en beskyttende lak til kemisk patina №715. Du kan også reparere arbejdet med en normal klar akryllak eller bruge en lak i aerosoler.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

76 − = 71